Någon som du

När alla minnen sliter i hjärtat,
och får blodet att vända håll,
när hjärtat slår som ninjasparkar i bröstkorgen,
då behöver jag någon som du.

Någon som kan ta min hand och aldrig släppa.
Någon som delar med sig av sin styrka
och håller i mitt hjärta.
Hjälper mig att andas, hjälper mig att se helheten.
Någon som säger ”när allt faller så håller vi ihop”.

Jag behöver någon som du.
Att dela mina mörkaste hemligheter med,
att berätta mina största drömmar för.

När jag flyger, när jag svävar iväg,
då behöver jag någon att dra ner mig på jorden.
Men när jag sjunker, när jag drunknar,
då behöver jag någon som knuffar upp mig i himlen.
Denna någon är någon som du.

När blodflödet stannar, när slutet är nära.
Den stunden då vi lämnar livet,
då ska vi falla, men inte som allt annat, isär.
"Vi ska göra som alltid, falla ihop."

Denna någon är någon som du,
som ger trygghet, som utstrålar värme.
När solen fryser till is så vet jag,
någon kommer att skina för mig.
När alla stjärnor på himlen slocknar
kommer någon att lysa upp i mörkret.
Någon kommer att göra det.

Vågar du vara någon för mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0