jag kan inte referera till en enda upplevelse. meritlöst.

jag har alltid tusen ord
men jag kväver dem
med tystnad så klart.

tomheten fyller ut alla tomrum då.

i fel händer blir dom utnyttjade,
söndertrasade, slängda, bortglömda.
mina ord.

ditt ord mot mitt.
ett hjärta mot ett annat, i otakt.
allt är i otakt. musiken. livet. alla rytmer.

men allt gick att förändra.
och det förstördes. förtärdes.
det vackra
det vackra i misären var smärtan.
att känna är att leva.
och smärtan kändes.
det vackraste du hittar i livet
är smärtan som känns
då har du levt

riskerat.
gråtit.
skrikit.
levt.

att leva är allt som räknas.
helst i total tystnad.

kvävda skrik.
ohörbar gråt.
ett stumt liv.

men guldet blir smutsigt.
i andras ögon duger inget till.
vi vet ju alla

att tala är silver.
tiga är guld.

Kommentarer
Postat av: stefan

kind of riktigt fint skrivet.

2010-02-18 @ 22:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0